Forum PONTIAC - POLSKA Strona Główna PONTIAC - POLSKA

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Silnik 3,8 - najczęściej pojawiające się problemy

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum PONTIAC - POLSKA Strona Główna -> modele - 3800 V6
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  

Jak w temacie
silnik
12%
 12%  [ 1 ]
skrzynia biegów
62%
 62%  [ 5 ]
zawieszenie
0%
 0%  [ 0 ]
układ kierowniczy
0%
 0%  [ 0 ]
układ hamulcowy
0%
 0%  [ 0 ]
korozja
0%
 0%  [ 0 ]
ponadnormatywne spalanie
25%
 25%  [ 2 ]
inne nie wymienione
0%
 0%  [ 0 ]
Wszystkich Głosów : 8

Autor Wiadomość
Garet
Anioł Stróż


Dołączył: 25 Kwi 2005
Posty: 877
Skąd: Belchatoow

PostWysłany: Czw Lis 15, 2007 19:19    Temat postu: Silnik 3,8 - najczęściej pojawiające się problemy Odpowiedz z cytatem

Jak w temacie
_________________
Tees 3,1v6
Mets de l'huile ;0)


Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubańczykom
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PistonPL



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 159
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Nie Lis 18, 2007 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie.. duże spalanie. w miescie wyszło mi 20l/100km
oleju specjalnie nie bierze, pracuje ok (troszkę falują niskie obroty bo silniczek krokowy pada), skrzynia super..

gdzie szukać przyczyny?
_________________

'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC Turbo II
'87 Dodge Daytona Pacyfica 2.2 Turbo II
'92 Pontiac Trans Sport GT 3.8 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PDS



Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 150
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Lis 19, 2007 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

PistonPL napisał:
no właśnie.. duże spalanie. w miescie wyszło mi 20l/100km
oleju specjalnie nie bierze, pracuje ok (troszkę falują niskie obroty bo silniczek krokowy pada), skrzynia super..

gdzie szukać przyczyny?


u mnie to samo, dużo pali pb 19 l/100km a gaz 20-22 l/100km
tez mi faluja wolne obroty, na kompie wyszło że niby czujnik położenia wału - po zmianie dalej tak jak było

jak sprawdzić silniczek krokowy?? czy to on ma wpływ na falowanie??

ds
_________________
TS 3,8 '94
D.T. GAS - sekwencyjny wtrysk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
PistonPL



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 159
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon Lis 19, 2007 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak, silniczek krokowy, ten przy przepustnicy może mieć wpływ na falowanie obrotów. sterowany jest przez komputer i odpowiada on za częściowe otworzenie przepustnicy przez co reguluje obroty (jesli za wysokie to dławi, jesli za niskie to uchyla przepustnicę).

jak go sprawdzić? po pierwsze to wykręcić (odpiąc kabelek i odkręcić dwie śrubki). to wygląda jak mały trzpień. koło niego jest czujnik położenia przepustnicy ale wygląda zupełnie inaczej wiec po wykręceniu na pewno poznasz. nie wiem jakim jest zasilany napięciem, ale po podłaczeniu silniczek powinien pracować. jego "sprawdzanie" ograniczyłbym jednak do dokładnego przeczyszczenia, np środkiem do czyszczenia zacisków i tarcz. chodzi o usunięcie nalotów itp przeczyszczenie styków. u mnie w wyraźny sposób pomogło, choć nie rozwiązało problemu.

nigdy w zadnym samochodzie nie poleciał mi czujnik wału ale wg mnie przy braku tej informacji silnik powinien przejść w tryb serwisowy/awaryjny (specjalne ustawienia "bezpieczne" ale mało wydajne i wybitnie nieekonomiczne) aby nie dopuścić do zapłonu w nieodpowiednim momencie położenia cylindra (spiętego z wałem). ogólnie zmierzam do tego że gdyby ten czujnik poleciał niemal na pewno zobaczyłbyć swiecącą sie kontrolkę "check engine" na konsolecie.

tylko zaznaczam że jestem teoretykiem, bo trans sporta mam od tygodnia i nie zacząłem jego poznawania od rozebrania na części.. niby zasada działania wszędzie jest podobna ale dziś np dowiedziałem się ze to ma przepływomierz... :) mój chryslerek go nie ma (opiera się na szeregu innych czujników)

ogólnie jestem na etapie szukania przyczyny póki co nie wymieniając niczego aby nie ładować się w koszta, ale wysokie spalanie i falowane to wg mnie:

1. coś jest bardzo brudne lub się zacięło (czujnik połozenia przepustnicy czy silniczek krokowy lub właśnie przepływomierz)

2. sonda L pokazuje głupoty przez co niewłasciwie dobierana jest mieszanka

3. coś z elektrką, typu sparciałe przewody wys napięcia. łatwo to sprawdzić bo po ciemku jak weźmiesz spryskiwacz i psikniesz na kable to iskry latają. to są tzw przebicia i przez to iskra jest słaba lub w ekstremalnych przypadkach jest tzw "miss fire" czyli co jakiś czas nie załapie jeden cylinter (czuć ze silnik nierówno pracuje choć pewnie przy V6 będzie to mniej odczuwalne niż przy rzędowej 4rce).

4. swiece brudne, wypalone lub mają złą przerwę

5. nie wiem jak tu rozwiązany jest zapłon, ale chyba jest kopułka i paluch. tam też warto zerknąć.

jesli żadna z powyższych czynności nie pomoże to ja już jadę do serwisu bo po prostu nie znam tego silnika na tyle aby coś w nim wykoncepić
_________________

'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC Turbo II
'87 Dodge Daytona Pacyfica 2.2 Turbo II
'92 Pontiac Trans Sport GT 3.8 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MRobert



Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 113

PostWysłany: Pon Lis 19, 2007 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przez blisko trzy lata jezdzilem z falujacymi obrotami. Czysciłem silnik krokowy, wymieniłem świece i nic. Cały czas sadziłem ze mam przewody zapłonowe w dobrym stanie. Myliłem się. Po zmiane zero falowania.
_________________
--
Pozdrawiam, Robert
Bielsko-Biała
Pontiac Trans Sport 3.8 - 94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
PistonPL



Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 159
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Pon Lis 19, 2007 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie to chyba nie to. przebić nie mają i są dość miekkie.. ale jak nic innego nie wymodze to wymienię dla zasady.
_________________

'90 Dodge Daytona Shelby R4 2.2 IC Turbo II
'87 Dodge Daytona Pacyfica 2.2 Turbo II
'92 Pontiac Trans Sport GT 3.8 V6
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
siwy78



Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 145
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sty 01, 2008 16:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moj cxasem potrafi zgasnac zaraz po odpaleniu na wzniesieniu zafaluja obroty tak do 2000 i spdaja do zera ale zadko sie zdarza ostatnio chec mi sie zapalil 2x w odstepie kilku dniu po wylaczeniu

olej hmmm nieiwadomo gdzie jest ale nie w rurze wydechowej a potrafi i 2setki na 200km sobie "wziac"

zawieszenie delikatnie puka gumy stabilizatora do wymiany sa

pakownosc i ladownosc jak najbardziej odpowiednia (100m kwadratowych wykladziny wchodzi i da rade przewizc )
_________________
TS 3800 szary metalik/europa
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum PONTIAC - POLSKA Strona Główna -> modele - 3800 V6 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB-php5 2.2 (Based on phpBB 2.0.18 )© 2001, 2002 phpBB Group